söndag 4 mars 2012

Informationsskylt 2


                                  Informations-skylt 2 - Bild tagen 2012-03-03



Här har vi en informationsskylt fast lite mer konstnärligt.
Vi har "Stureplan" och "Fågelfors-skylten". Jag tycker den sistnämnda är så vacker.

Detta är en mycket förtydligande bild av hur man bygger djupet på två sätt i en och samma bild.
Om du ser från förgrunden "Stureplan" och kolla upp mot blomkrukan, där har vi ett djup.

Ett annat är mellan båda skyltarna en parkbänk. Ja jag vet den är tom, men jag gillar mer objekt än personer i bild och så är min konst.  Ett tredje finns också och det är enbart "Fågelfors-skylten" Från vänstra sidan mot den högra. Då har vi total 3 olika djup i en och samma bild. Det roliga med detta är att jag har varken placerat ut skyltarna eller blomkrukan utan anpassat mig till naturen.

Det är en sak ni bör tänka på det är att försöka anpassa sig än att hålla på flytta runt. Man kan gå runt och förbi "störande" objekt", man kan flytta ett par steg så är problemet löst. Naturligtvis kan man flytta också, fast då är ju förutsättningen att man ställer tillbaka där objekten stod från början. Helt enkelt småländsk sunt förnuft :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar