söndag 4 mars 2012

Informationsskylt


                                            Informationsskylt - Bild tagen 2012-02-25    



Har ni tröttnat på Gyllenesnittet? Förstår det så istället kör vi mer centralt.
Centrala bilder, det vill säga är mitten av 1/3 delen av bilden som i detta fall blir 2:an hur man än vrider på det så är det 2:a delen av de 3 som räknas som den centrala. Detta används oftast vid information, all sorts information.

Om jag hade visat denna bild för min bildlärare hade jag fått barskning för det, för man kan ej läsa vad som står på skylten. Men jag stod långt ifrån för jag var osäker kring tillstånd med mera och företagsnamn på en blogg utan frågan är ju inte så populärt så jag tar det säkra före det osäkra.

MEN om syftet är  att visa upp företagen tex i kommun på en skylt så ska man alltid som regel ha sådan skärpa att man ska kunna se vad som står. Inget ska gömmas i en bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar